Het is Sisko geworden.
Over de eerdere discussie van regels i.v.m. Janeway: het kan erg worden (meen dat te herinneren) maar ze waren dan wel de enigste representatie van de Federatie in het Delta Quadrant. Dat vraagt dan ook weer wel om goed gedrag en het 'ophouden' van standaarden. Voer voor een andere discussie.
Sisko en Picard stonden gelijk. Kirk zag ik had veel mooie quotes en uitspraken, maar had toch net niet dat voor me. Goed, moet de rest van S1 nog zien dus ben een beetje underinformed. Picard: krachtig en formeel, maar wel een stuk afstandelijker, gevoelsmatig.
Goede leider, maar Sisko doet me dan weer vrijer, diverser en ontspannender aan. Ach, misschien was het wel dat kleine beetje extra achtergrond - en daarmee diepte - dankzij het familie restaurant op Aarde. Dat deed me altijd aan als een boeiende achtergrond / omgeving op om in op te groeien

Dat zal dan nogalliefst de doorslag hebben gegeven. Met Sisko kan je veel kanten uit. Een personage dat ik met de tijd meer ben gaan waarderen, dat zeker