Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Enquete: Wie was de beste Star Trek Captain?

Kirk 2 10%
Picard 8 40%
Sisko 6 30%
Janeway 2 10%
Archer 2 10%
Totaal aantal stemmers: 8 ( , crosis, dr slump, lisanne, fear dark ) Lees verder
U kunt niet aan deze enquete deelnemen omdat u niet bent ingelogd.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Wie was de beste Star Trek Captain?

Wie was de beste Star Trek Captain? 7 jaren 1 maand geleden #6718

• audaces
  • audaces's Profielfoto
  • Afwezig
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 1
Voor mijn gevoel hadden die kritiek punten meer te maken met de slechte manier waarop de serie geschreven was ipv van Janeway zelf. :wink:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wie was de beste Star Trek Captain? 7 jaren 1 maand geleden #6719

• tpol
  • tpol's Profielfoto
  • Afwezig
  • FBI Special Agent
oke ja maar toch vind ik dat ze te veel aan de regeltjes denkt..

Wie was de beste Star Trek Captain? 7 jaren 1 maand geleden #6721

• frank
  • frank's Profielfoto
  • Afwezig
  • Time Lord
Audaces schreef :
Voor mijn gevoel hadden die kritiek punten meer te maken met de slechte manier waarop de serie geschreven was ipv van Janeway zelf. :wink:

Janeway (net zoals wel meer bij Voyager) werd in z'n geheel nogal slecht neergezet vind ik, dus tja, dan is het eigenlijk voor mij meteen al einde verhaal.

Wie was de beste Star Trek Captain? 7 jaren 1 maand geleden #6723

• trekscaper
  • trekscaper's Profielfoto
  • Afwezig
  • Time Lord
Moeilijke keuze tussen Jean-Luc en Benjamin. Picard straalde gewoon de autoriteit uit. Je zag aan hem dat hij de Captain was. Sisko was de meest gedurfde Captain, hij deed wat nodig was (zie In the pale moonlight en For the Uniform)en hij was ook de meest realitische Captain. Goed voorbeeld was als hij boos werd, dan liet hij zijn emoties uit en dat vond ik zo geweldig aan hem. Daarom heb ik ook gekozen voor Sisko.

Janeway was wel ok, maar niks speciaals. Archer was te lief en te naief. En Kirk zou dan mijn 3e keuze zijn na Sisko en Picard, omdat hij toch zo'n typische held neerzette.
http://www.escapinguniverse.tk/
StarTrek/Farscape/BSG musicvideos

Wie was de beste Star Trek Captain? 7 jaren 1 maand geleden #6724

• audaces
  • audaces's Profielfoto
  • Afwezig
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 1
Trekscaper schreef :
Sisko was de meest gedurfde Captain, hij deed wat nodig was (zie In the pale moonlight en For the Uniform)en hij was ook de meest realitische Captain. Goed voorbeeld was als hij boos werd, dan liet hij zijn emoties uit en dat vond ik zo geweldig aan hem. Daarom heb ik ook gekozen voor Sisko.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Echt zo'n captain die (als je tussen alle captains zou moeten kiezen) je ook in het echt wel als baas zou willen hebben. :wink:

Wie was de beste Star Trek Captain? 7 jaren 1 maand geleden #6728

• ayashoka
  • ayashoka's Profielfoto
  • Afwezig
  • Time Lord
Het is Sisko geworden.

Over de eerdere discussie van regels i.v.m. Janeway: het kan erg worden (meen dat te herinneren) maar ze waren dan wel de enigste representatie van de Federatie in het Delta Quadrant. Dat vraagt dan ook weer wel om goed gedrag en het 'ophouden' van standaarden. Voer voor een andere discussie.

Sisko en Picard stonden gelijk. Kirk zag ik had veel mooie quotes en uitspraken, maar had toch net niet dat voor me. Goed, moet de rest van S1 nog zien dus ben een beetje underinformed. Picard: krachtig en formeel, maar wel een stuk afstandelijker, gevoelsmatig.
Goede leider, maar Sisko doet me dan weer vrijer, diverser en ontspannender aan. Ach, misschien was het wel dat kleine beetje extra achtergrond - en daarmee diepte - dankzij het familie restaurant op Aarde. Dat deed me altijd aan als een boeiende achtergrond / omgeving op om in op te groeien :lol: Dat zal dan nogalliefst de doorslag hebben gegeven. Met Sisko kan je veel kanten uit. Een personage dat ik met de tijd meer ben gaan waarderen, dat zeker :D

Wie was de beste Star Trek Captain? 7 jaren 4 weken geleden #6763

• awesomemac
  • awesomemac's Profielfoto
  • Afwezig
  • Moderator
Juist, je kon met hem meer "meeleven" dan met de rest vond ik.
"I'm always all right"

Wie was de beste Star Trek Captain? 7 jaren 2 weken geleden #7317

Ik vind Picard de beste kapitein. Kirk kan ik helaas niet veel over zeggen, daarvoor heb ik te weinig TOS gezien. Sisko vond ik af en toe te belerend. Hij had wat mij betreft maar twee standen: overdreven gedreven of ongeinteresseerd onverschillig. Janeway lijkt me wel een prettige kapitein om mee te werken, al is ze wat wisselvallig en af en toe koppig. Archer vind ik dan nog de minste, veel te Amerikaans, als je begrijpt wat ik bedoel (zonder dat ik al te veel wil generaliseren).

Picard is wat mij betreft de ideale captain. Gerespecteerd, vriendelijk, duidelijk en overtuigend.
'To boldly go...'
Oops. Wrong series.

Wie was de beste Star Trek Captain? 6 jaren 10 maanden geleden #9147

• 's Profielfoto
Zonder twijfel vind ik Picard de beste. Maar dat komt omdat mijn liefde voor SF is begonnen met de herhalingen van TNG op de KRO op Nederland 1 ergens 15 jaar geleden of zo.

Wie was de beste Star Trek Captain? 6 jaren 10 maanden geleden #9281

• steven
  • steven's Profielfoto
"No comment" over mijn (evidente) keuze :D
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderators: sf_mat
Tijd voor maken pagina: 0.282 seconden